حل مشکل مجوزهای فایل ها و فولدرهای وردپرس

7 خرداد 1396 | آموزش وردپرس | 0 comments

یکی از مشکلاتی که در وردپرس شاید تا به حال چندین بار با آن مواجه شده باشید مشکل مجوز های فایل ها و فولدر های وردپرس است . در صورتی که این مشکل وجود داشته باشد خطاهای مختلفی از جمله عدم امکان آپلود فایل و … مشاهده خواهید کرد . اما راهکار حل این مشکل چیست ؟

در مستندات وردپرس آمده است که مجوز فایل ها بایستی ۶۴۴ و برای فولدر ها ۷۵۵ باشد تا وردپرس به راحتی و بدون مشکل کار کند و البته هم چنین از جهات امنیتی با مشکلی مواجه نشوید .

برای این منظور در ابتدا می بایستی یک نرم افزار مدیریت FTP نصب نمایید . شما می توانید از نرم افزار FileZilla و یا حتی افزونه FireFTP فایرفاکس بدین منظور استفاده نمایید . پیشنهاد می شود قبل از این کار حتما یک بکاپ  از اطلاعات خود بگیرید .

گام اول : اصلاح مجوزهای فولدر ها

بعد از راه اندازی نرم افزار FTP به فولدر ریشه و اصلی وردپرس خود بروید . سه فولدر اصلی وردپرس در ریشه قرار دارند به نام های wp-admin و wp-content و wp-includes. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می نمایید هر سه فولدر را انتخاب ، راست کلیک کرده و گزینه File Permissions را انتخاب نمایید .

حال در بخش Numeric Value عدد ۷۵۵ را وارد نمایید . ( در بالای این بخش می توانید دسترسی های کاربران مختلف را مشاهده نمایید )

سپس تیک گزینه Recurse into subdirectories را زده و گزینه Apply to directories only را انتخاب نمایید . این کار باعث می شود تا تمامی فولدرهای زیر مجموعه نیز مجوزشان اصلاح گردد و هم چنین  مجوز ۷۵۵ فقط و فقط برای فولدر ها قرار داده شود .

گام دوم : اصلاح مجوزهای فایل ها

حال دوباره به فولدر ریشه بازگشته و تمامی فایل ها و فولدر های موجود را انتخاب نمایید راست کلیک کرده و گزینه File Permissions را انتخاب نمایید .

این بار در بخش Numeric value عدد ۶۴۴ را وارد نمایید.

سپس تیک گزینه Recurse into subdirectories را زده و گزینه Apply to files only را انتخاب نمایید . این کار باعث می شود تا تمامی فایل های زیر مجموعه نیز مجوزشان اصلاح گردد و هم چنین  مجوز ۶۴۴ فقط و فقط برای فایل ها ها قرار داده شود .

تمام شد. حالا می توانید به راحتی و بدون خطا در وردپرس فعالیت نمایید 🙂

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x