فرم های چند مرحله ای با افزونه فرم تماس ۷

28 خرداد 1396 | افزونه های وردپرس | 0 comments

در وردپرس افزونه های زیادی برای ایجاد فرم با قابلیت های متنوع ایجاد شده اند . یکی از بهترین و پر استفاده ترین افزونه ها افزونه فرم تماس ۷ می باشد . این افزونه که ظاهری ساده دارد شاید در ابتدا کمی گیج کننده باشد اما قابلیت پشتیبانی از افزونه های جانبی آن را بسیار قوی و کاربردی ساخته است . در این مطلب قصد معرفی یکی از افزونه های جانبی آن را داریم .

به طور پیش فرض فرم های ساخته شده در این افزونه تنها در یک گام خلاصه می شوند و بعد از ارسال فرم کار تمام می شود اما شاید شما بخواهید که فرآیند شما در چند مرحله صورت بگیرد . به طور مثال می خواهید ابتدا کاربر اطلاعات شخصی خود را وارد کند و در مرحله بعد پیامی برای شما بفرستد . این کار باعث می شود تا انگیزه بیشتری برای کاربر جهت تکمیل فرم ایجاد نمایید .

با استفاده از افزونه  Contact Form 7 Multi-Step Forms شما قادر به انجام چنین کاری خواهید بود . بعد از نصب و فعال سازی افزونه به قسمت تنظمیات فرم مورد نظر خود بروید و گزینه Multistep را کلیک نمایید

 

 

بعد از کلیک صفحه ای مانند زیر برای شما نمایش داده خواهد شد . در گزینه اول مرحله فعلی را می نویسید . در گزینه دوم تعداد کل مراحل را و در گزینه آخر لینک مرحله بعد را قرار می دهید . برای آخرین مرحله بایستی این قسمت را خالی بگذارید . بعد از اینکه تگ سفارشی شما ساخته شد گزینه Insert tag را کلیک نمایید تا در فرم نمایش داده شود .

 

 

البته بد نیست که یادآوری کنیم افزونه های دیگر فرم سازی بعضا این قابلیت را به صورت پیش فرض دارا می باشند اما اگر از افزونه فرم تماس ۷ استفاده می کنید این افزونه برای شما کاربردی خواهد بود .

دانلود افزونه ها

افزونه های معرفی شده در این مطلب را از طریق لینک های زیر می توانید دانلود نمایید .
Contact Form 7Contact Form 7 Multi-Step Forms
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x